2014. június 27., péntek

FILM - Végtelen szerelem


2014 Valentin napján debütált a legtöbb moziban ez a film, teljesen érthető módon. Természetesen itt, ahol én lakom egyáltalán nem vetítették, de még a közelemben sem, úgyhogy csak most tudtam megnézni. Ezzel jutalmaztam magam Genetika vizsga után. A kiadott leírását nem másolom be, mert annyira gagyi, hogy az valami hihetetlen.
A történet fő szála a tipikus gazdag lány, Jade Butterfield (Gabriella Wilde) - szegény fiú, David Axelrod (Alex Pettyfer) nyári szerelme, amit a lány édesapja mindenféle eszközzel próbál bojkottálni. A történet a két fiatal ballagási ceremóniájával, illetve az utána lévő ünnepléssel kezdődik. Jade teljesen bezárkózott nagyobbik bátyja hirtelen halála után, egy barátja sem volt a gimnáziumban, és minden idejét a gazdag szüleivel, illetve a tanulással töltötte; David pedig Jade tökéletes ellentéte: édesapja egyedül nevelte, autószerelésből éltek, és ő volt a gimi legbalhésabb és legmenőbb (és legokosabb) pasija... ám az évzárón elhatározza, hogy végre meghódítja Jade-et. A lány kérése apja partit ad, amire David segítségével minden osztálytársuk elmegy, végül hamar egymásba szeretnek...
Jade apja, a menő orvos Hugh Butterfield (Bruce Greenwood), az első perceitől fogva ellenzi a kapcsolatukat, amit minden lehető módon próbál félbeszakítani: nyári gyakorlattal, nyaralással, hazugsággal, fenyegetőzéssel, bírósági úton.... hiába tesz meg mindent David a kapcsolatuk javítása érdekében, és hiába kedveli a család többi tagja.
Szerintem jelentős szálak még a gazdag családnál a legidősebb fiú elvesztésének feldolgozása (főleg az édesapa viselkedései) és hogy ez milyen változásokat hoz a család életébe, illetve, hogy egy idegen ember családtaggá válása mit enyhíthet ezen a fájdalmon.
Tudom, hogy egy kicsit nagy vonalakban írtam le a dolgokat, de nem szeretnék túlságosan spoilerezni, mert szerintem megéri megnézni! Igaz, én nem láttam a korábbi feldolgozásokat, és nem is tervezem megnézni, mert szerintem minden kornál más megközelítésből látjuk, mások a normák, máshogy látjuk a világot. Viszont most, amikor rákerestem a poszterre, nagyon sok negatív kritikát is láttam, amit nem érzek helyénvalónak, de döntse el mindenki.
Szerintem egy csodálatos szerelmi történet! 10/10
Egyébként nagyon helyes pasi Jade másik bátyja is :)
*E

2 megjegyzés: